اهميت توجه به نمادهاي شادي در مدارس

جشنواره پرسش مهر 98 رئيس جمهور

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

اهميت توجه به نمادهاي شادي در مدارس

ايجاد فضاي نشاط آفرين در مدارس با راهكارها و ابزارهاي متفاوت، موضوعي است كه كارشناسان بر آن تاكيد دارند.
نيك نژاد در اين زمينه در گفت وگو با پژوهشگر ايرنا گفت: بايد در مدارس از نمادها، رنگ ها و نشانه هاي شادي آور استفاده كرد. فضاي مدارس ما به لحاظ فيزيكي براي دانش آموزان ايجاد نشاط نمي كنند. ساختمان مدارس در بيشتر موارد قديمي و تا اندازه تخريب شده است. طراحي داخل كلاس ها نيز معمولا يكنواخت و كسالت آور است و در بيشتر موارد حتي كلاس هاي دانش آموزان درست و حسابي رنگ نشده است.
اين كارشناس آموزش و پرورش در ادامه بر اهميت پوشش دانش آموزان در ايجاد نشاط و شادي آنان تاكيد كرد و افزود: رنگ و طرح لباس هاي فرمي كه مدارس چه براي پسران و چه براي دختران در نظر مي گيرند بايد نشاط را براي دانش آموز به ارمغان آورد اما در بيشتر موارد پوشش دانش آموزان در مدارس قديمي است و حتي رنگ هاي استفاده شده براي لباس اي فرم دانش آموزان رنگ هاي كدر و تيره است.
به گفته نيك نژاد يكنواختي نگاه هاي حاكم بر كتب درسي و روندهاي آموزشي نيز معضل ديگري است كه وضع را بدتر مي كند. وي در اين زمينه افزود: متاسفانه محتواي غالب كتاب هاي درسي در مدارس ما به روش بسيار خشكي ارايه شده و نوع تدريس معلمان نيز اين شرايط را بدتر مي كند، به گونه اي كه دانش آموز بايد سر كلاس بنشيند و به سخنراني خشك معلم گوش دهد. اين نوع از ارايه درس توسط معلماني كه آموزش كافي در زمينه نحوه ارايه دروس به دانش آموزان نديده اند، رفته رفته علاقه و انگيزه را از دانش آموز مي گيرد و دانش آموز را از درس و مدرسه دلزده مي كند.
نيك نژاد اضافه كرد: تمركز سيستم آموزشي نبايد روي حفظ كردن، نمره و معدل باشد، بلكه بايد با شاد و انگيزه بخش كردن دروس بر پرورش استعداد و خلاقيت در دانش آموزان مستعد متمركز شود.

https://fa.shafaqna.com/media/2017/10/20-16-02.jpg

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.