دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

چرا ورزش صبحگاهي بايد در مدارس جدي گرفته شود؟

نرمش مداوم باعث انبساط خاطر و شادابي مي‌شود، بيشتر افسردگي‌ها در كودكان در دوران ابتدايي و در نوجوانان در دوره راهنمايي و دبيرستان است. اين افسردگي‌ها بيشتر زائده حوادث Accidents نامطلوب زندگي است كه معمولاً نياز به دارو و درمان ندارند و اگر عوامل ايجاد كننده آن برطرف شوند خود به خود درمان مي‌شوند. تمرينات بدني و ورزش يكي از راه هاي علاج و تسكين فشارهاي رواني است.

از آن جا كه فشارهاي رواني مي‌توانند باعث بروز خستگي شوند، تمرينات بدني موجب بالارفتن قدرت عضلاني مي‌شوند و خون بيشتري در آن ها جريان مي‌يابد و از ميزان خستگي و دردهاي عضلاني ناشي از فشارهاي رواني مي‌كاهد، هم‌چنين تمرينات بدني با افزايش سطح آندروفين خون موجب بالا رفتن نشاط و شادابي در افراد مي‌شوند، بنابراين دانش آموزان قابليت‌هاي بيشتري براي مبارزه با مشكلات رواني را پيدا مي‌كنند. دانش آموزاني كه اقدام به ورزش صبحگاهي منظم مي‌كنند، هدفمند و اميدوار شده و تغييرات زيادي را دراهداف زندگي خود به وجود مي‌آورند.

فوايد ورزش صبحگاهي بر اساس تحقيقات انجام شده

كاهش افسردگي دانش آموزان

تقويت احساسات دانش آموزان

تقويت صداقت دانش آموزان

ايجاد آرامش در دانش آموزان

كاهش فشارهاي رواني

ايجاد نشاط و شادابي

ايجاد روابط اجتماعي

پيشرفت درسي

علاقمندي به درس هاي ديگر

افزايش سرعت يادگيري

افزايش نكته سنجي دانش آموازن

برقراري ارتباط نزديك‌تر بين معلم و دانش آموز

افزايش مهارت هاي درسي و غيردرسي

با توجه به تحقيقات انجام شده در اين زمينه ورزش صبحگاهي بيشتر روي عوامل روحي و رواني تأثير دارد. نتايجي كه از اين تحقيق به دست آمده ، بيانگر اين واقعيت است كه با سازمان‌دهي مناسب ورزش صبحگاهي در مدارس، مي توان دانش آموزان را با روحيه‌اي مناسب سركلاس فرستاد و آن‌ها را حتي براي لحظات بعد از كلاس، از نظر روحي و رواني تقويت كرد.

علاوه بر آن، ورزش صبحگاهي با حركات نرمشي به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقيقه در هر روز مي تواند، كم هزينه‌ترين و مؤثرترين روش براي افزايش روحيه كارايي دانش آموزان در هر مقطع باشد. بنابراين مي‌توان گفت كه ورزش صبحگاهي تأثير مثبتي بر عوامل روحي و رواني دارد و مي‌تواند بر انگيزه ي تحصيلي دانش آموزان نيز اثر گذار باشد.

نكته‌اي در خصوص انتخاب آهنگ

آهنگي كه براي ورزش صبحگاهي بايد انتخاب شود، موزيكي شاد و باانرژي است. ورزش صبحگاهي مدارس با ضرب‌آهنگ زورخانه‌اي باعث مي‌شود تا غرور ملي دانش‌آموزان شكوفا شود.

ويژگي‌هاي ورزش صبحگاهي مدارس

تناوب تمرينات حداقل ۵ روز در هفته

شدت تمرينات بايد طوري باشد كه بچه‌ها به نفس نفس بيفتند. منظور از نفس نفس به اين معناست كه تعداد ضربان قلب Heart شما حداقل به ۶۰ درصد بيشترين تعداد ضربان قلب را افزايش دهد.

مدت زمان اجراي تمرينات بايد حداقل ۱۰ دقيقه باشد تا ورزش صبحگاهي براي بدن مفيد واقع شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.